Novinka v SISTA: Správa organizace

Letní měsíce pro náš SISTA tým znamenaly intenzivní přípravy na novou funkcionalitu systému, kterou Vám dnes chceme představit. Jedná se o tzv. správu organizace, díky které můžeme eliminovat některé byrokratické procesy spojené se správou Vašich projektů a usnadníme Vám tak práci v systému i podávání žádostí o podporu.

Information for foreign users is available here.

O co se jedná?

TA ČR se inspirovala dobrou praxí Evropské komise a jejích rámcových programů, kde obdobná správa organizace funguje. O co se tedy jedná – nově každá organizace (podniky, VO, VŠ apod.), která bude žádat o podporu TA ČR, musí projít v rámci SISTA procesem registrace. Daná organizace si pak určí jednoho či více správců, kteří budou mít možnost data za organizaci souhrnně spravovat. Bez registrace organizace nebude možné od ledna 2025 podávat návrhy projektů do veřejných soutěží TA ČR, později realizovat veřejné zakázky v SISTA, nebo prostřednictvím změnového řízení zapojovat nové organizace nebo osoby do realizovaných projektů. Doporučujeme tedy provést registraci organizace co nejdříve.*

*Registrace subjektu do modulu správa organizace je momentálně spuštěna pouze pro české subjekty. Pro zahraniční subjekty tuto možnost spustíme v další vlně, kterou očekáváme v horizontu dvou měsíců.

Jak to funguje?

  1. Každá organizace si sama určí jednoho či více správců, kteří budou muset projít procesem ztotožnění prostřednictvím jednoho z identifikačních prostředků (NIA ID, bankovní identita apod.). V případě, že Identitu občana (NIA ID) nemáte a nevyužíváte ani Bankovní identitu (internetové bankovnictví), jednoduše si ji založíte pomocí webu Identita občana.
  2. Následně jedna z Vámi vybraných osob registruje Vaši organizaci, čímž se ustanoví první oficiální správce organizace. Ten může přidávat další správce a zaměstnance organizace, kteří budou mít rozdílné pravomoci.

Jaká oprávnění budou mít správci?

Správci budou mít možnost spravovat profil na několika úrovních:

  • správa osob (osoby s vazbou na organizaci, kteří budou aktivně vstupovat do systému nebo neaktivní osoby, které budou pouze uvedeny v rámci řešitelských týmů jednotlivých projektů): správci dané organizace budou mít přehled o všech uživatelích či osobách vedených v systému na jednom místě, odkud se poté dané informace budou promítat za organizaci do jednotlivých projektů

K jednomu uživatelskému účtu osoby (do kterého se přihlašujete na hlavní stránce SISTA) může být vytvořen libovolný počet profilů typu Uchazeč/příjemce s vazbou na organizaci. Je to z toho důvodu, že jeden profil typu uchazeč/příjemce může být propojen pouze s jednou organizací. Pokud tedy osoba chce být v rámci SISTA propojena s více organizacemi (z důvodu účasti v řešitelských týmech projektů), musí mít vytvořeno tolik profilů typu Uchazeč/příjemce, s kolika registrovanými organizacemi chce být v rámci SISTA propojena. Uživatelé budou mít tak agendu pro různé zaměstnavatele oddělenou a mohou být např. kontaktováni na různé e-maily či telefony, protože pro každého zaměstnavatele využívají jiný e-mail či telefon.

Příklad:
Uživatel Petr Test pracuje pro společnost FIRMA, a.s. a zároveň také na vysoké škole VYSOKÁ ŠKOLA. Petr Test chce a má být evidován v SISTA pod společností FIRMA, a.s. a také pod vysokou školou VYSOKÁ ŠKOLA, protože chce spravovat projekty těchto dvou organizací. Z tohoto důvodu musí mít Petr Test vytvořeny dva profily typu Uchazeč/příjemce:
→ první profil Uchazeč/příjemce bude spojen se společností FIRMA, a.s. a bude moci zastupovat tuto společnost v rámci jejích projektů nebo být evidován v řešitelském týmu
→ druhý profil Uchazeč/příjemce bude spojen s vysokou školou VYSOKÁ ŠKOLA a bude moci zastupovat vysokou školu (a případně všech jejích fakult) v rámci jejích projektů nebo být evidován v řešitelském týmu.

  • informace o organizaci: správci budou mít přehled o základních informacích o organizaci (IČO, název, sídlo, statutární zástupce atd.), což se také bude promítat do jednotlivých projektů
  • souhrn všech projektů: správci budou mít přehled o všech realizovaných i připravovaných projektech za danou organizaci na jednom místě, což povede k lepšímu managementu jednotlivých činností a plnění povinností napříč organizací

Všechny pravomoci jednotlivých správců naleznete podrobněji rozepsané v souhlasu s podmínkami registrace subjektu do SISTA a správy uživatelů, který naleznete pod přiloženými odkazy níže:

Tento souhlas je nutné potvrdit při registraci organizace.

Jaké to přinese výhody?

Registrace organizace v kombinaci se ztotožněním všech uživatelů přinese výhody v podobě snížení složitějších byrokratických úkonů při práci s projekty. Díky správě organizace už nebudete muset posílat potvrzení datovou schránkou pro každý úkon, který v systému provedete. Zároveň Vám správa organizace umožní uvádět informace na jednom místě, které pak nebudete muset opakovaně do každého projektu přepisovat. Informace o organizaci se budou automaticky propisovat do jednotlivých projektů. 

Jak jsme avizovali již dříve, SISTA je spouštěn postupně, abychom Vám umožnili pohodlnější a nepřerušenou práci v systému. To znamená, že i jednotlivé funkce modulu správa organizace budou přibývat postupně.

Jak na to?

Připravili jsme pro Vás sérii návodů, které Vás provedou jednotlivými kroky potřebnými ke spuštění správy organizace a následnou prací s ní spojenou.

O dalším vývoji Vás budeme pravidelně informovat.

V případě dotazů se obraťte na helpdesk TA ČR.